roadtrip Rakousko 2017

29. august 2017 at 13:53 | PetraLibrary |  TRAVEL

I když se mi částečně začít psát nechce, tak věřím, že se do tohoto článku opět ponořím
a něco sem napatlám. Moje nálada se možná zlepšila, ale pořád jako když mám hrudník
těžký jako kámen.. Ale o tom v jiném článku, teď to chce aspoň do tohohle
dodat pozitivní energii, aby to nevypadalo tak nějak mrtvě. U minulého články ohledně Šumavy
jsem se bála, že nebude komentovaný kvůli velkému obsahu, že to nikdo nebude číst, ale mile mě překvapilo
dost komentářů. Každopádně není čas ztrácet čas.. Začnu.

Dne už ani nevím kolik.. asi 10.7.? Jo.. Asi ano. Je dost trapný, že si to nepamatuji ale who cares. Tohle byl den, kdy jsme vyrazili s malým polem do Rakouska. Už v tu chvíli kdy jsme jeli ještě v Česku jsme věděli, že vyjet s Polem do těch kopců bude docela masakr. Naštěstí už jsme nemuseli tahat těžké batohy, všechno to odvezlo auto, omezení ve věcech nebylo tak velké a bylo možno si vzít víc jídla, ačkoliv jsme stejně často navštěvovali restaurace, i když jsme dost šetřili a já se bála si pomalu něco koupit.. Nic jsem si nekoupila ze strachu, jací jsou šetřílci. Ale to je jedno, prostě jsem si to i tak celkem užila. Kolektiv moc ne, ale ty výhledy ano.

Vyrazili jsme poměrně brzo ráno, ale ne nic extra masakrového, nebylo kam spěchat protože na plánu nic nebylo, jelikož jsme měli namířeno do kempu. První den jsme ujeli 327 km z Českých Budějovic až Campingplatz Forstgarten v Národním Parku. Bylo to dokonalé místo na spaní, člověk ani neměl chuť jít spát, jak to bylo všude kolem nádherné. Údolí s výhledem na krásu světa.. Tak bych to asi nazvala. Za tři osoby nás to stálo kolem 25 euro, což je dost slušná cena řekla bych. Měli jsme dosti volné odpoledne, tudíž jsme ho zabrali hraním karet. Jenže ne vše vydrží.. Věčně? No prostě začalo chcá.. ne pršet jako něco. V horách docela dost fouká vítr, tudíž jsme si museli zajistit lépe stan a šli jsme do jedné z veřejných jídelen do chatky, kde jsme si na hořáku udělali instantní polévky.. Teď na ní mám mimochodem chuť.. No to je jedno, každopádně jsme chvíli počkali, až to ustane, což byla chyba, bylo to lepší tak o 0,111%. Vyběhli jsme z chatky a zalezli rychle do stanu.. Byla bouřka, takže se mi dobře usínalo.

//Ano, takhle to tam opravdu nádherně vypadalo..//

V dalším kempu /kemp Gössl/ nebylo zrovna už co fotit, nebylo to tam tak kouzelné jako v prvním. Ale neříkám, že to tam nebylo hezké. Bylo to opravdu i dost čechů, což byla škoda protože při každém slově nám rozuměli. Ale musím říct, že v kempu to bylo moc fajn konečně byla možnost se třeba osprchovat, nebo tak něco. Ale já jsem nechtěla, jelikož jsme se šli koupat do nádherně čistého jezera, ze kterého byl výhled na hory a to všechno. Bylo to tam opravdu kouzelné, sice mi trvalo než jsme vlezla do vody, ale pak jsem tam jen stála a kochala se s drdolem nakřivo jak nevětší fešanda no.. Nechtěla jsme se sprchovat, abych na sobě ponechala vodu z jezer, která byla nadměrně čistá. Všechno v Rakousku bylo čistší než u nás.. Ta jezera.. Příroda ho čistila sama. K večeru jsme se šli najíst do jedné hospůdky, kde jsem si dala řízek.. Asi si řeknete wau, typická češka, ale ono to tam chutná líp ty řízky a je to fakt porce a ne že přijdete v česku do hospody a donesou vám pomalu dětskou porci. Ochutnala jsem i nějakou jejich Rakouskou limošku, ale nemám už moc šajna co to bylo zač.

Nevím kdy to přesně bylo, nejsem si fakt prstě jistá, ale jeli jsme někam.. Už nevím kam po Alpenstrasse. Je to fakt nádherná cesta, ale vyjet to byl dosti porod. V autě jsem se vzbudila tak akorát a kochala se výhledem. Dalo se tam častokrát i zastavovat, takže jsme se kochali, kochali a najednou krávy.. Nelžu. Bylo jich tam plno a byly velmi fotogenické, jednoduše víc než já, prostě klasika, co vám budu povídat že jo. Fotit z auta občas byla sranda, ale k těm krávám jsme musela jít a pohladit si je, to jsem prostě já. Sice byla těžší a větší, ale co. Já se tohohle fakt nebojím a asi v životě nebude..

//Vlevo výhled z hospůdky ve které jsme jedli.. neměla jsem ani chuť k jídlu, což je co říct. Prostě něco než jsme jeli dál na tu Alpenstasse. Uprostřed kráva modelka a vpravo já nemodelka, taky taková kravička.//

Dalším nádherným výletem, na který jsme se těšila úplně ale úplně nejvíc je Hallstatt. Prostě to bylo moje místo, kam strašně moc chci a potřebuju tam nutně, ne kvůli tomu že moje sestra prohlásila, že je zas nový pozadí na IPhonech.. Myslela jsem že jí za to dám facku. Nejsem pitomá abych to chtěla kvůli tomu.. Fakt jsem myslela že jí vrazím jednu po hubě aby se konečně vzpamatovala a začala se ke mně chovat normálně. Každopádně jsme tam přijeli a zaparkovali na nějakém levnějším parkovišti. Už jak jsem to viděla, zamilovala jsem si to. Bylo tam sice hodně lidí, tedy asiatů, ale dalo se to přežít a mám plno krásných fotek na které jsem pyšná. Prošli jsme si pořádně Hallstatt a dostali jsme se taktéž do kostnice tam. Není to nic velkého a ani převratného, ale přišlo mi to zajímavé. Do této kostnice se naposledy někdo přidal roku..1948? Už si to moc nepamatuji. Byla to žena co snila o tom, že tu bude. Bylo tma opravdu hodně lebek, které byly i pokreslené. Mělo to svůj význam, že byly pokreslené. Každá na sobě měla jméno a datum smrti. Když na sobě měla namalované růže, znamenalo to třeba nevinnost, lásku.. Za to nějaké tmavé růže znamenaly zase.. Myslím vůdčí schopnosti nebo něco.. Pak tam byly ale i nekladné vlastnosti.

Další zajímavostí Hallstattu je to, že vlastně se nenechávali pohřbívat stejným způsobem jako my. Neměli hroby jako máme my tady, přehnaně velké a kamenné. Měli jednoduše hezky ozdobený kříž, nějakou tabulku se jménem a tak nějaké místo pro květiny tak.. Metr na metr? Ale to není to nejzajímavější.. Pohřbívali je svisle, nohama dolů jako kdyby stáli. Každopádně fotky hrobů nemám, nepřijde mi to prostě.. V pohodě když si někdo fotí cizí hroby.. Už to v té kostnici mi bylo blbé fotit. Navíc to byla malá místnost a nic moc se nedalo vyfotit, bylo nás tam moc.

//Vlevo Hallstatt, uprostřed kostnice, vpravo domečky v Hallstattu.//

Kromě dolní části Hallstattu jsme navštívili Skywalk.. Jakože prostě to nahoře. Dalo se tam jet lanovkou, ale ta nám přišla prostě drahá.. Stála kolem 15 euro na osobu, a to možná ještě cenu snižuji.. Tak jsme se tam vydali pěšky. Nebyl to až tak extrémní záhul, dalo se to v pořádku zvládnout a za ten nádherný výhled to stálo. Nahoře byla nádherná restaurace, úplně na vrcholu hor ne, ale byla dost vysoko.. /Taky musela bejt pěkně drahá. Heh./ Každopádně jsem si tma udělala pár fotek, což byl taky můj sen, který se splnil.. Takovouhle fotku podle mě musí mít v Hallstattu každý povinně! Chtěli jsme jít i do dolů co se tam nacházely, jenže cena kolem 25 euro.. A jako, to nám za to nestálo. Já vím že zníme fakt jako největší šetřílci.. Ale mně to přišlo jako.. Past na turisty. Zaplaťte si 26 euro, ať vidíte černou díru kde bylo dříve možná uhlí a zlato.

//Jo, koukala jsem trochu i do té tyče, ale i tak to bylo dokonalý.//

Po odjezdu z Hallstattu jsme jeli na jeden z levnějších hotelů. Nebylo to nic luxusního, ale líbilo se mi to tam. Vypadalo to tam normálně, nic hnusného. Ráno jsme se tam nasnídali a vyrazili autobusovou dopravou do Salzburgu. Ano, náš hotel byl někde na kraji, tak jsme se vydali autobusem. Chodili jsme po památkách, nebo jako spíše se tak koukali kolem. Ochutnala jsem poprvé v životě Mozartovy koule aa.. Jakože jo, je to dobrý ale prostě je to pro mě jen čokoláda a znám i lepší, tahle mě jednoduše až tak neoslovila. Asi si řeknete, že jsem rozmazlená a mám mlsný jazyk.. Ale chutná mi víc hořká čokoláda na vaření.. Ehm.. Za pár kaček. Upss.. Každopádně v Salzburgu byl krásný.. Chrámokostelkatedrálo nevím už co to bylo. Chrám ne, kostel je slabé slovo.. Tak katedrála. Jop.. Tam to bylo nádherný, až na to že přes celou budovu nám pískaly boty.. Ehm.. Super to ale bylo. Koupila jsem si tam známky na pohledy, co jsem koupila v Hallstattu a nakonec je poslala další den v městečku Zell am See. To byla naše poslední zastávka.

//Vlevo katedrála z venku, uprostřed strop katedrály, vpravo Mozartovy koule//

Tenhle výlet byl fakt.. Super. Prostě se mi tam strašně moc líbilo a jsme vděčná, že jsem tam vlastně byla přes všechny konflikty. Každopádně ten kdo se opravdu dočetl.. Jakože dočetl až sem, obdivuju ho. Protože pochybuji o tom že tohle zajímá hodně lidí a.. Bude to nějak čtené. Ale tak jsem pyšná že jsem sepsala tenhle článek a teď už mi je tak nějak vše fuk.. Ne kecám, neznamená to konec blogu ani nic.. Jen prostě očekávejte že.. Budou možná nějaká zamyšlení, opět moje výlevy zlosti, smutku.. Protože jakmile začne ta škola, začne i můj stres. Budu se ale snažit se aspoň.. Tvářit fajn. Každopádně díky za dočtení článku.. Mějte se líp než se máte a ahoj.

//Vlevo je most na kterém všude byly zámečky.. Sad že já budu asi forever alone protože vypadám jak brambora.. Zapomněla jsem si zámeček sama pro sebe, lel. Uprostřed jsem vyfotila něčí střehcu v Hallstattu s krásným výhledem, tuhle fotku fakt zbožňu.. Vpravo moje oblíbená fotka při cestě domů.//

Be the first one to judge this article.

Poll

byl jsi tu? klikni

... 100% (51)

Comments

1 Violet Violet | Web | 29. august 2017 at 20:14 | React

Krásný fotky :) já tam nikdy nebyla a nebudu :(

2 Teri Teri | Email | Web | 30. august 2017 at 7:09 | React

Fotky jsou luxusní ❤❤ já jsem tam taky nikdy nebyla, ale třeba se tam podívám až budu větší 😏

3 outcry outcry | Web | 1. september 2017 at 7:23 | React

Rakousko je krásný, hned bych tam jela taky :)

4 nudistka nudistka | Web | 1. september 2017 at 19:08 | React

V červnu jsem byla na Orlím hnízdě a u Königssee, nádhera. Proto se mi tvoje fotky tolik líbí, trochu jsem si zavzpomínala.

5 Jull Jull | Web | 3. september 2017 at 14:49 | React

Ty fotky vypadají fakt úžasně! Hlavně ten Hallstatt! :) Já Rakousko zatím viděla jen z auta, ale fakt bych si ho chtěla někdy v blízké budoucnosti projet. :D O Hallstattu jsem třeba ani nevěděla, že existuje, ale teď už vím, že tam prostě musím jet. :D No to setkání s krávami muselo být asi velké překvápko. :D Hele s těmi penězi tě naprosto chápu! :D

6 Misaki Misaki | Web | 7. september 2017 at 14:43 | React

Moc hezké fotky. Jakožto milovnici památek mě nejvíce zaujala katedrála, ten strop vypadá úchvatně.

7 supice supice | Email | Web | 8. september 2017 at 13:35 | React

Jee, v Hallstattu jsme byli letos taky. Ta vyhlídka byla krásná, ale o něco výš se dá pěšky po pěšině dojít k vrcholku s ještě hezčím výhledem, a ta vede až k nádherným vodopádům, však mrkni - http://imageproxy.jxs.cz/~nd03/jxs/cz~/277/591/251097c9de_104400895_o2.jpg Tak třeba příště:)

8 Michelle Michelle | Web | 8. september 2017 at 19:55 | React

Ty fotky jsou prostě nádherný.

9 Reina Sun Reina Sun | Web | 11. september 2017 at 14:40 | React

Skvěle strávený čas! :) Fotky máš krásné a spoustu zážitků, na které budeš ráda vzpomínat :)

10 supice supice | Email | Web | 13. july 2018 at 6:56 | React

Moc příjemný blog!:) Hezké fotky i grafika celkově:) A jinak v Hallstattu jsme byli vloni a je to tam moc krásné, jen to množství šikmookých návštěvníků mě teda překvapil:))))

New comment

Log in
  Don't you have your own web yet? Create it for free on Blog.cz.